Flere tips til styling!

Her er mitt andre gjesteinnlegg for Ramsøskar Interiørarkitekter – hvor jeg viser frem to av prosjektene jeg har stylet for dem.

Hei! Mitt navn er Rikke og jeg jobber som stylist. I dag vil jeg vise to prosjekter jeg har stylet for Ramsøskar og si litt om hva jeg har tenkt!

 
 

Her var alle rom malt i en nydelig blå fargepalett, og det gikk i blåtoner, sammen et lyst tregulv, marmorbenk på kjøkkenet og blå skap.

Til stylingen valgte jeg duse pasteller i både puter og servise, litt støvete grønne planter som gikk fint til lampene i messing.

Til disse blåfargene synes jeg det passet best med rolige duse farger til, og ikke sterke farger. Siden det var en såpass liten leilighet var det også viktig å tenke på at alt passet sammen, og at det ble en rød tråd i stylingen.

Sterke farer og møbler ville gjort at det fort så rotete ut, noe man ikke ønsker.

Til å masse åpne bokhyller er det viktig å ha litt orden, og da er det lurt å fargekoordinere bøker og passe på at det ikke blir for mye nips.

Noe som gjør denne nyoppussede leiligheten ekstra personlig er måten de har brukt det gamle skapet på, og elegant integrert det inn i det nye, et smart tips!

 
 

Dette var en nydelig nyrenovert villa på Frogner, som var gjort moderne men samtidig hadde den beholdt den klassiske villastilen.

Her gikk det i farger som sort, beige og hvitt, så det var fint å ha litt glam i stylingen som f.eks den gullgrisen på bordet, den tok også igjen den store lekre lysekronen.

Noen ganger må man ha styling som er litt crazy og som gjør det lille ekstra i en ellers nøytral fargepalett og stil.

Jeg ville også ha inn litt sterke fargeinnslag somd en grønne vasen og den lille gule puten som passer perfekt til resten av fargene, men som stikker seg litt ut.

Her kunne man også fint hatt inn store grønne planter og trær, teppe under bordet og kunst på veggene, det er med på å utgjøre den store forskjellen og få det til å se mer hjemmekoselig ut.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg