Årets farge 2017….

Dagny Fargestudio har kåret årets viktigste farge for 2017 til BRUNT!

Brunt er kanskje ikke det jeg hadde sett for meg, men jeg er absolutt enig at nyanser av brunt og jordfarger er utrolig lekkert.

På hjemmesiden til Dagny skriver hun litt om hvorfor brunt er årets viktigste farge for 2017:

Hvorfor brunt?
Det siste århundret har brunt vært svært tydelig flere ganger her i Norge, og er på mange måter den opprinnelige fargen for norsk arkitektur, mat og også tildels klær. Treverket har vært med oss i titusenvis av år, så brunt er en gammel farge i den norske kulturen. Det som er bemerkelsesverdig, er at vi nå ser en fornyet interesse for fargen samtidig innenfor interiør, arkitektur, mat og mote. Fra å være en kjedelig og platt nøytral, er brunt i ferd med å markere sin tilbakekomst ? retolket og fornyet i et stort spenn av nyanser, og i selskap med en rekke andre sofistikerte farger.

Jeg vil også hedre fargen litt..og da med bilder jeg synes viser frem fargen fra sin beste side!


Bilder er hentet fra Pinterest

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg