Årets Farge 2016

I dag har det vært Fargerike sin årlige lansering av Årets Farge, og for 2016 er det ROSA som gjelder….

Det er Rosa i alle nyanser og her er det bare å mikse og matche som du selv ønsker:)

Fargene er delt opp i tre paletter som heter Fryd, Harmoni og Mystikk.

I paletten Fryd er det hentet inspirasjon fra California og Australia, så en ganske sterk og sprudlende fargepalett som også tillater “colourblocking” med komplimentærfargene som grønn, gul, oransje, turkis etc.

Harmoni er litt roligere i fargene, og her er det de duse, behagelige og romantiske  rosafargene som gjelder…disse er super fine å bruke spesielt på soverommet, her er min favoritt Bordeaux og Peon sammen komplimentærfargene som f.eks Flaskepost og Terracotta.

Så er det den tredje og siste paletten som heter Mystikk og hvor inspirasjonen er hentet fra orienten, eksotiske håndverkstradisjoner og utsmykning. Det er farger som er litt sensuelle og kan gi et litt mystisk preg, og med lamper i messing, velursofa og frodige blomster blir det en helhetlig og nesten luksuriøs følelse av det. Dette er også min store favoritt, og det er virkelig masse å velge mellom – og jeg skal garantert bruke noen av fargene nå som jeg skal i gang å pusse opp ny leilighet(med samtykke fra min samboer da..såklart;)). Her er det kombinasjonen med Rose og Merlot som er helt fantastisk, og av komplimentærfargene er det den mørke deilige blåfargen Blåfjell og den turkise Smykkesten som jeg gjerne vil bruke på vegger og evt småmøbler.

Håper du føler deg inspirert av Årets Farge(som jeg også har vært så heldig å få jobbe med dette siste året)jeg kan love deg at du får energi av disse fargene, og kombinasjonene er uendelige!!! Ta turen innom Fargerike og få med deg et fargekart hjem, det er dagens anbefaling:)

Her er litt mobilbilder fra dagens lansering!!

 

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg fikk også med meg dette…men tidligere har det jo vært okergul som har blitt presentert som årets farge 2016. I hvertfall fra Nordsjö. Betyr dette at Jotun og Nordsjö har forskjellige greier, eller er det noe jeg har missforstått veldig her? 🙂

    2. Hei hei, ja kan være litt forvirrende med alle trendene som kommer, men alle har hver sin Årets Farge og som de spår skal bli en hit:) Det beste er vel egentlig å ikke bry seg såå mye om dem..he he…det viktigste er det du likser selv! Men gøy å se hva alle de forskjellige spår, også kan man jo faktisk se at det henger sammen i motebildet også. Eli:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg