Valg av kjøkken…

Det er mye planlegging i forhold til den store oppussingen som starter nå til høsten/vinteren.

Vi planlegger rom for rom, og prøver å tegne opp de ideelle løsningene vi ønsker, samt tenke ut farger vi ønsker og materialer..så får snekkeren se om dette lar seg gjøre.

Så nå om dagen er det kjøkkenet som opptar mye av tiden min, det er jo så uendelig mye fint å velge i…men samtidig prøver jeg å tenke praktisk, og faktisk tenke over hva vi trenger, at vi får nok skapplass, tenke på hvor tørrvarer skal være, tallerkner/glass, kjeler etc, benkeplate i kompositt, korian eller marmor(litt lei marmor egentlig..), hva slags armatur…klarer man seg med 60 skap eller bør man gå for 80 skap..?

Som sagt veldig mye å tenke på og ta stilling til, vi ønsker også noe som er varig og at det blir som et møbel som passer til resten av rommene.

Vi ønsker å ha spisestuen på kjøkkenet da det ofte er der man samles med gode venner og familie, så da tenker jeg med en gang på at en stor og romslig vask er lurt, slik at man kan gjemme unna litt oppvask når man har gjester og lager mat – men hvor stor vask er det plass til, og vil det ta av annen benkeplass vi sikkert trenger..??? ja..så dette er ikke gjort i en håndvending, så jeg er glad vi har god tid og ikke må ta disse avgjørelsene i morgen:)

Vi har allerede fått 5 tegninger fra forskjellige leverandører..men ingen som sier helt WOW ennå, så må gå noen runder med de forskjellige og se hva vi kommer frem til – vi skal også dra på IKEA til uken for å tegne kjøkken der…er jo masse fint man kan mikse og matche der!

I mellomtiden kikker jeg på inpirasjonsbilder og setter sammen det perfekte kjøkkenet oppi hodet mitt:)

Bilder hentet fra nettet


3 kommentarer
    1. kjøkken hadde jeg brukt lang tid på å velge fordi jeg er veldig kresen og skal ha alt helt perfekt på kjøkkenet, det er faktisk der du tilbringer veldig mye tid i løp av en dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg