Skap din personlige bildevegg

Jeg får ofte spørsmål om hvordan man skal henge opp bilder, og hvordan man skal komponere bildene sammen.

Det er selvfølgelig ingen fasit på dette, og jeg synes det skal være personlig og ikke nødvendigvis helt i vater:)

Det viktigste er egentlig at du bruker de bildene du liker enten det er malerier, foto eller illustrasjoner, desto flere forskjellige motiver og rammer desto mer personlig og interessant blir bildeveggen.

Her er noen tips på bildevegger jeg synes fungerer!

Noen bildevegger starter med et par bilder også vokser den etterhvert som man vender seg til den – får ny inspirasjon og nye bilder…dette gjør det veldig personlig og interessant. Det trenger ikke alltid være inrammede bilder heller, dekorer med kort og andre små gjenstander du liker og som kan henges opp.

Dette er en stilren og klassisk bildevegg, samtidig som den bryter litt da bildene henger i forskjellige høyder. Det kan være lurt å starte med det største bildet, for så å spe på med de andre bildene rundt. Ikke vær redd for å henge bildene litt langt ned.

Her er det brukt litt mer presisjon for å få bildene til å henge i symmetri, her lar man også det største bildet få henge litt for seg selv noe som gjør det mer spesielt.

Her er min gamle bildevegg med kun sort/hvitt bilder. Her har jeg også vært litt mer opptatt av at bildene skal henge i samme høyde, samtidig som ikke alle bildene er like store. Har også brukt forskjellig farge på rammene for å gjøre det litt annerledes.

Nok en lekker bildevegg med like store bilder i sort/hvitt og med enkle sorte rammer. Det lille ekstra er de 3 lampene som henger over.

Hvis du er redd for spikerslag i veggen så prøv deg frem med en list eller to, på den måten kan du bytte ut bildene oftere…også fint hvis du er litt usikker på hvilke bilder du skal ha fremme, eller liker å bytte ut motivene ofte.

Her er også en gammel bildevegg hjemme hos meg…denne startet med bilder jeg satt på skjenken, og hvor jeg hang opp fler og fler etterhvert..så en bildevegg som tok litt tid,men som jeg ble veldig fornøyd med til slutt.

Enkel og chic bildevegg – perfekt for et hjemmekontor!

Det er utrolig hyggelig å bruke familiebilder..gamle og nye. Print ut alle bildene i sort/hvitt eller ha en blanding med farger. Personlig synesjeg  det er kult med en blanding av farger og sort/hvitt da fargene fra årstallene forandrer seg…alt i fra det glade og grunchy 70-tallet, pastellene på 80-tallet og frem til nå.

Her er min siste bildevegg..en vegg som sikkert kommer til å vokse litt kjenner jeg meg selv rett:)

Lykke til og kos deg!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg