Årets farge er…

Fargerike kårer Årets Farge hvert år, og i går var det lansering av årets farge som er…

GRØNN – SØLVGRØNN.

Absolutt en farge som fortjener tittelen, og det var mange fine grønntoner og stiler som skjulte seg bak årets farge grønn.

Jeg har plukket ut mine favoritter her:

Jeg falt spesielt for denne fargen som er i kategorien Klassisk grønn – og dette kjøkkenet er malt i fargen Stillhet. Jeg er jo glad i grønne kjøkken, og denne fargen synes jeg var helt nydelig..og stylingen var så fin.

Klassisk grønn, det er stramme linjer og rene komposisjoner i fokus.

Geometriske mønstre og bruk av sort-hvitt som kontrast er viktige elementer i denne stilen.

 

Også var det denne mørke grønnfargen som var i kategorien Tropisk grønn – fargen som er brukt her heter ropisk natt og er en helt dyp mørk grønn som nesten kan virke svart. Synes den var utrolig lekker og tilnærming tilbake til Kolonistilen.

Gøy å se det rutetet gulvet og palmene i stylingen, fikk følelsen av å være på et hotell i tropiske omgivelser.

Eksotisk og saftig. Dekadent eller klassisk. Vågalt og fantasifullt. Lek med den tropiske stilen!

I kategorien Stille Grønn så var det fargen Stillhet som jeg synes var nydelig. Den ser  nesten litt blågrønn ut, og sikkert perfekt farge til soverommet og stue..egentlig ganske allsidig.

Grønnfarger med et grålig slør kan skape en polert og kjølig stil, men er også elegant, urban og raffinert.

Økologisk Grøn var også en selvfølgelig farge å ha med mente Kreativ leder Tale Henningsen – og det kan jeg være enig i.

Denne farge heter Grønt glass og er jo en perfekt dempet, rolig og nærmest pastellaktig farge. Den er jo nydelig i stuen, og skaper ro og balanse i interiøret.

Økologisk Grønn går inn i den nordiske stilen med fokus på natur og den grønne bølgen. Det er Dempet og mykt, og stilen passer like godt på hytta som i leiligheten i byen.

Så nå er det bare til å male:)

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg